Sanna Svensson

Alla inlägg under juni 2011

Av sanna svensson - 30 juni 2011 16:30

Så nu har jag haft ett litet uppehåll från bloggen på kanske 3 dagar:) Men nu så ska vi se ja nu är det andra gången jag skriver detta inlägget då datorn min dampade och staängde först ner internät och sen dog...:( Aja nu gör vi ett nytt försök!:) Igår hjälpte jag Millan att städa hennes stall och det slutatde i underkläderXD<3 Sen badade vi i Millans poool och det var 34,5 grader så vi badade i en timma!:)<3 Sen bärde det av till stallet och det blev hoppning i paddocen i dag och då följde även Matilda och Freja med:) Vi skulle hoppa småskutt men det blev stoooora hinder:) Jag och Alana hoppade 115cm (vårat rekord!) och det gick super bra!:) Alana var  jätte fin i skritt trav galopp och hopp!:) Hon bara svepte över hindrerna min underbara lilla tjej!:)<3333 Love youy Alana!:)<333 Millan och star hoppa lika högt tror jag kanske lite högre:) och det gick bra för de med!:) Och När Star skärper sig så ser de ut som ett riktigt tävlings ekipage på höööög nivå!:) Och Matilda och Freja hoppade 80-100cm hinder vilket freja brukar vägra på direkt! Men i går bara hon sprang emot med öronen frammot och hoppade det mesta!:) Olikt Freja måste jag säga så hon var också en toppen tjej i går!:) hahaha måste också tillägga att vi hade först en bom och sedan ett hinder och där i mellan skulle vi få in ett galoppsprång... Freja (D-ponny) Tog ett galoppsprång emmelan, Alana (B-ponny) Tog studs och Star (mycket stor häst) tog också studs! Haha Alana kan bli riktig lång honXD<333 I dag ska jag,Milla,Matilda,Samuel och Julia ut och rida tsm ska bli kul att rida så måmga (LÄÄÄÄNGE SEN!)  Och så har vi köpt en mellan stor plast pool som vi håller på att fylla ska bli skönt att slänga sig i snart!!!!:) Loooove Sanna  

Av sanna svensson - 27 juni 2011 09:10

Hej kära bloggläsareeee i går kunde jag inte blogga då jag inte fick ha datorn:( Men jag fåe göra inlägget i dag då:) I går var jag hos Julia Walander!:)  Vi åt sluch,glass godis och bada:)  med lite tjat åkte vi till flämslätt:) Det var jätte kul!:)))))<3 Sedan red jag Alana så där kl 9-11XD vi red ut och det gick hyfsat bra hon var lite pigg så får köra slut på henne i dag!;) Och Tindra var jätte duktig att funga i dag och hon kom tom när jag skulle hämta henne!:D Nu lite bilder från dagen:)          Looove Sanna<333

Av sanna svensson - 25 juni 2011 16:56

Hej kära bloggläsare!:) Idag lekte jag med ponnisarna i paddocen. Tindra brukar det ta jätte lång tid att fånga  i bland så jag tränade på det i padocen:) Hon var jätte duktig och lyssnade  jätte bra och hon var jäätte lätt att fånga:)         LOOOOVE SANNA  

Av sanna svensson - 24 juni 2011 16:02

Hello kära bloggläsare!:)Nu har man ridit Alana:) I början de första 100 metrerna var hon skit och höll på att hoppa ut i diken och sånt men efter lite om och men gick hon avslappnat och lugnt och höll sig nästan lite seg halva rundan och då skulle jag galoppera och efter den gaqloppen var hon ett riktigt krutpaket XD<3 Men när jag trava och skritta av henne i slutet var hon lugn!:) Ne  nu sjag gå å göra i ordning mig:)

'



GLAD MIDSOMMAR




LOOOOOOOVE SANNA   

Av sanna svensson - 23 juni 2011 19:51

Hej kära blogg läsare!:) Nu har jag inte bloggat på länge pga att jag har varit på ett "Läger" Eller ja det har varit Jag, Matilda,Millan och Millans lilla syster Vilma så vi har ridit,badat,sovit,ätit godis och haft skojj!:) Å just det!,,,, Hihi ja första dagen hade jag lite ont i huvudet men vi satte oss och åt kyckling med pastasalllad som innehöll tomat,gurka,sallad,pasta och OLIVER.  och ett glas med  rabarbersaft:) Sen bada vi och jag började må lite sådär... Å sen när vi låg i tältet sa jag"Ne nu åker jag hem!" För att jag mådde så dåligt. Men då sa Millan "Men om vi är tysta och så kan jag massera dig!:)" och hon började massera och då, då reste jag mig upp och jag spydde upp en OLIV i millans Kingsland nalleXD  Stackars lilla Nallen... och stackars alla som var med! Sorry till alla!:)<3 Vi red också och jag säger då det Alana har varit underbar de 2 dagar vi red ressyr så jag är nöjd med henne men i dag var hon lilla djävulen själv;) Ne men hon jävlades som in i den men jag gick till ett fält och jobbade henne några varv i galopp. Sen var hon trött och då tog jag av sadeln (Hon var så varm) Och sen travade jag av henne barbacka och sen på med sadeln och upp och skritta hem. så i slutet var hon underbar sombara Alana kan vara!:) Och eftersom Tindra har tappat 2 skor och vår hovslagare har blivit opererad så får hon stå till på onsdag men i dag när jag skulle ta in henne för att pyssla med henne så... Blev jag så sur på henne så! hon är så jobbig! Hon såpringer bara runt och vägrar bli fångad och jag bara går efter henne med godis och pratar med henne. vet inte vad detr äe!:( Tipsa gääääääärna!!!!!!!:)<3 Och så måste jag bara säga att jag har ätit det godaste jag någonsin smakat eller något!  Lite mer MMM i livet;-) LOOOOVE SANNA:) <333


Av sanna svensson - 19 juni 2011 15:39

I dag var det lokal  tävling i Götene. Jag var med i L:C och L:B :) I L:C gick det så där med ett stopp på femman... (Jag red lite mesigt) Men i L:B gick det super bra! (Då jag "började rida) Hon hoppade allt och galopperade på jätte bra! och vi tog hem segern :D Första segern faktiskt! så jag är jätte nöjd med lilla Alana!:)<3 Bilder!:)                 Och Evelina Johansson med Diggo var med och tävlade för götene och de tog också en första placering i L:b :) En bild på de med! :) <3  Looove Sanna <3

Av sanna svensson - 19 juni 2011 15:39

I dag var det lokal  tävling i Götene. Jag var med i L:C och L:B :) I L:C gick det så där med ett stopp på femman... (Jag red lite mesigt) Men i L:B gick det super bra! (Då jag "började rida) Hon hoppade allt och galopperade på jätte bra! och vi tog hem segern :D Första segern faktiskt! så jag är jätte nöjd med lilla Alana!:)<3 Bilder!:)                 Och Evelina Johansson med Diggo var med och tävlade för götene och de tog också en första placering i L:b :) En bild på de med! :) <3  Looove Sanna <3

TJO

Av sanna svensson - 17 juni 2011 18:35

Hewj idag har jag hoppat Alana och jag hoppade en kombination (stavning?) Först ett räckke in med vattenmattan 80 cm och oxer ut som var en gring och bom:) och Alana hoppade utan att tveka så det kommer nog  gå jätte bra på söndag när det är tävling!:)<3 Ja, facktiskt så går hon bättre när man har hoppat henne ganska närma inpå! Fråga inte varför;) Tindra har jag inte ridet i dag då hon har tappat en sko:( Men hovslagaren kommer om några dagar:)<3 ÅÅÅ just det bild från i går:)<333   

Presentation

Hej! Jag som har denna bloggen heter sanna:)titta gärna in och kommentera lite!:)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

översätt here!


Ovido - Quiz & Flashcards